CoolPůjčka.cz

CoolPůjčka.cz

průvodce bezpečnou půjčkou a světem financí

Dostali jste se do nečekané finanční tísně? Nebo si jen potřebujete přivydělat několik tisíc měsíčně? Vyzkoušejte relativně pohodovou a nenáročnou možnost, jak si vydělat. Pracovat můžete z pohodlí vašeho domova v kteroukoliv denní či noční dobu, zkrátka jak vám to bude vyhovovat. Budete psát totiž články!

Co je copywriting

Pro psaní článků na zakázku se na internetu používá anglický výraz copywriting a začít s ním může prakticky kdokoliv, nemusíte mít tedy za sebou např. několika letou praxi u celorepublikového deníku jako redaktor. Bohatě vám postačí základní literární cítění a znalost gramatiky. Možná se jen budete muset seznámit s pojmem normostrana.

Pro začínajícího pisálka je vždy nejtěžší najít první zakázky a získat reference. S tímto problémem vám může pomoci například portál Copywriting.cz, který na jednom místě soustřeďuje jak nabídky autorů, tak poptávky po nových článcích. Vybírat můžete podle ceny, termínu dodání nebo tématu.

Stačí se tedy na webu zaregistrovat a okamžitě můžete začít nabízet své služby. Poptávají se zde články zejména na téma finance, bydlení nebo cestování. Často však uspějete i s tématy velmi netradičními. Pokud zakázku nezískáte hned na poprvé, nezoufejte. Můžete napsat článek i bez konkrétní poptávky. Stačí si vybrat jen správné téma a začít psát. Napsaný článek můžete poté sami nabídnout k prodeji, cenu si určíte sami.

Nepotřebujete ani vlastní blog ani živnost

Výhodou této formy přivýdělku je, že nejde o soustavnou činnost, tudíž nepotřebujete živnostenský list. Nemusíte ani provozovat vlastní blog, pro tuto činnost vám bohatě stačí počítat s přístupem na internet. Nabízí se vám tak nenáročná brigáda nebo zajímavý přivýdělek.

Nebojte se novou možnost vyzkoušet, dveře má otevřené každý a prakticky vás to nic nestojí. Možná jen chvilku času, který budete psaní článku věnovat. Nevíte o čem psát? Poradíme vám. Byli jste letos na dovolené? Napište článek o místě vašeho pobytu, jaká je v okolí příroda, jaké tam jsou možnosti koupání, jaké další volnočasové aktivity se v dané lokalitě dají provozovat. Jistě se vám to bude psát samo. Jakmile se článek prodá, hned uvidíte, jak vás to namotivuje napsat rychle další. Přejeme vám mnoho úspěchů!

Jeden komentář: “Jste ve finanční tísni? Vydělávejte psaním článků!”


  1. Camillus:

    Tento článek je poněkud zavádějící a to hned z několika důvodů.

    1.) Psaní článků není copywriting

    Napsání článku ještě neznamená, že provozujete copywriting. Jde totiž o to, o jaké texty jde. Postačí se podívat do Wikipedie, ale i jinam a zjistíte, že copywriting „je tvůrčí činnost, při které se vytvářejí čtivé a poutavé texty, které prodávají produkty a služby.“ Copywriter, jak se označuje člověk provozující copywriting je tak “ textař a kreativec, který píše především reklamní a marketingové texty.“ I obsahem se tento text liší. Většinou obsahuje řadu frází, klíčových slov a člověk píšící takovéto texty na internetu by také měl ovládat minimálně základy SEO. Pokud tedy píšete takovéto reklamní texty, o copywriting skutečně jde.

    Je ale článek určený do novin nebo zpravodajský server? Jde o zpráva nebo reportáž? Či článek pro magazín? Pak jde o žurnalistiku a rozhodně ne o copywriting. Přístup novinářů samotných k této otázce je poměrně striktní. Postačí se podívat do Etického kodexu Syndikátu novinářů ČR. Konkrétně pak do ČL. 2., písm. d., kde si přečtete že „je novinář povinen nezneužívat povolání novináře k činnosti reklamního pracovníka a nepřijímat žádnou odměnu přímou nebo nepřímou od zájemců o reklamu, odmítnout se podílet ne skyté reklamně.“

    2.) Nejde o soustavnou činnost

    Zde je to docela ošemetné. Co to je vlastně soustavná činnost? Jednoduše taková činnost, u níž existuje úmysl ji opakovat. Jinými slovy se psaní článků může velmi rychle stát soustavnou činností.

    3.) Nepotřebujete živnostenský list

    Takto vytrženo z kontextu by se to dalo toto tvrzení považovat za pravdivé. K psaní článků, a to zejména těch novinových nebo pro magazíny, živnostenské oprávnění nepotřebujete. A to ani v případě, kdy tuto činnost vykonáváte soustavně. Jde totiž o „využívání duševní tvůrčí činnosti.“ A živnostenský zákon (pozn. Zákon č. 455/1991 Sb. o živnostenském podnikání ) říká v ustanovení §3, odst. 1., písm. b) že „živností není využívání výsledků duševní tvůrčí činnosti, chráněných zvláštními zákony, jejich původci nebo autory.“ Tím zvláštním zákonem je v tomto smyslu Autorský zákon.

    A opět je zde rozdíl mezi novinářskými texty a copywritingem. I když zde – přiznávám – panuje jistá rozpolcenost názorů. Někdo tvrdí, že i on patří pod Autorský zákon. Podle mého je ale živností, spadající pod volnou živnost, tzv. reklamní činnost.



Napsat komentář

(*) = povinné pole

(číslicí) (*)